F – åk 32020-01-20T15:58:42+00:00

Förskoleklass – Årskurs 3

Måljakten – programmera BlueBot åk 2–4

Eleverna får en fördjupad kunskap om de 17 globala målen. Uppdrag görs med grundläggande programmering av BlueBot och tränar det logiska tänkandet.

Draken Berta F-åk 3

”Trolleri och magi – allt är kemi!” Så säger draken Berta och under temat får eleverna göra roliga experiment.

WeDo 2.0 åk 3-6

Wedo 2.0 är ett Lego-koncept där eleverna bygger figurer och därefter programmera dem att utföra olika uppdrag.

WeDo 1.0 F-åk 2

Ett kul Lego-koncept där figurer byggs, programmeras och får liv. Lägg grunden för en förståelse för programmering.

Blue-Bot åk 2-3

Eleverna får genom övningar en förståelse för grundläggande programmering och tränar sitt logiska tänkande.

Robothumlor F-åk 1

Lös olika uppdrag genom att enkelt programmera Robothumlorna. Eleverna stimuleras att räkna, planera och diskutera.

Upptäckarfrågor F-åk 3

Gå runt i de olika avdelningarna på Kreativum på egen hand och sök svar på frågorna.

Rymden åk 1-6

I vårt planetarium kan vi se stjärnhimlen precis som den ser ut på riktigt. Med både Karlavagnen och Orion med Orions bälte.